Prof. Dr. Selim YAZICI

Personal Website

Uluslararası İşletmecilik

Hyundai Türkiye'yi Seçti

Güney Koreli otomobil devi Hyundai, Hindistan’daki yetersiz mühendislik ve işçilik nedeniyle en çok satan modellerinden biri olan i20’nin üretimini Türkiye’deki fabrikasına taşımayı planlıyor

Tecrübesi ve yan sanayisinin güçlü olması nedeniyle bir çok büyük otomotiv şirketinin üretim için seçtiği Türkiye’ye bir model daha damgasını vuracak. Hyundai Hindistan’daki i20 modelinin üretimini Türkiye’ye kaydırıyor. Hyundai ve diğer markaların Türkiye stratejileri ile ilgili bilgi veren Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Türkiye’nin bir otomobili markalaştırma potansiyelinin çok daha yüksek olduğunu ifade ederek, şunları söyledi: “Türkiye’de üretilen hiç bir otomobil geri çağrılmadı. Markalar burada üretiliyor. O markaların burada ürettiği otomobiller geri çağrılmıyor. Ama aynı markanın başka ülkelerde üretilen bir otomobili geri çağrılıyor. Niye, çünkü buradaki mühendislik ve işçilikle oradaki mühendislik aynı değil. Mesela Hyundai i20’yi tamamen buraya getirmek istiyor. Bir bölümünü buraya getirmişti. Hindistan’da da i20 üretiyordu ama Hindistan’daki mühendislik ve işçilikle Türkiye’deki mühendislik ve işçilik aynı olmadığı için tamamını buraya getirmek istiyor. Müşteri de onu isteyince yatırımın merkezi de burası oluyor doğal olarak.” Türkiye’nin otomotivde bir marka oluşturma vaktinin geldiğini söyleyen Ergün, “Bunun için altyapı ve Türkiye’nin potansiyeli müsaittir. İç pazarda Türkiye önümüzdeki 5-10 yıl içinde yılda 1 milyondan fazla otomobil tüketen bir noktaya gelmiş olacak. Sadece iç pazarımız yılda 1 milyonluk iç pazarı eritebilecek bir noktaya doğru gidiyor. Çünkü otomobil sahibi olma arzusu Türkiye’de çok yüksek. Genç bir nüfusa sahibiz bu insanlar ilk önce bir otomobil sahibi olmak istiyorlar. Bu da iç pazarı genişleten bir unsur. Türkiye’de orta gelir düzeyine transfer olan insan sayısı her geçen gün artıyor. Bu insanların ilk sahip olmak istedikleri şey otomobil olacak. Bu nedenle Türkiye’de otomotiv sektörünün geleceği parlak” dedi.

ARTIK BİR MARKAMIZ OLMALI
Yan sanayide ya da ana sanayide artık bir marka oluşması o markanın iç ve dış pazarda yer bulması gerektiğini söyleyen Bakan Ergün, “Biz yerli markayı sürekli empoze ediyoruz. Artık gayret edin, Türkiye’de hem makro ekonomik dengeler yerli yerine oturdu, hem de siyasi istikrar ve güven ortamı pekişti. Türkiye ekonomisi ciddi manada gelişti” dedi.

Kaynak: Sabah, 19.09.2010, http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2010/09/19/hyundai_turkiyeyi_secti