E-Öğrenme: Teori ve Uygulamaları YL (E-Learning: Theory and Applications)
E-ÖĞRENME: TEORİ VE UYGULAMALARI
(E-Learning: Theory and Applications)
İstanbul Üniversitesi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Enformatik Bölümü
Yüksek Lisans Programı
Güz Yarıyılı
3 Saat/Hafta
3 Kredi
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, günümüzde kurum ve kuruluşlarında yeni bir öğrenme yöntemi olarak kullanılan E-Öğrenme yöntemini, teori ve uygulamaları ile birlikte, öğrencilere aktarabilmektir. Bu kapsamda öncelikle E-Öğrenme yönteminin felsefesi ve gelişim süreci ele alınacak ve daha sonra kuruluşlar açısından strateji belirleme sürecinde kullanılabilecek yöntemler üzerinde durulacaktır.
Dersin İçeriği
- Öğrenmede Yeni Yaklaşımlar
- E-Öğrenme Felsefesi ve Gelişim Süreci
- Kullanıcılar ve İş Dünyası için Fırsatlar
- E-Öğrenme – Eğitim ve Geliştirme İlişkisi
- Bilgi Yönetimi ve E-Öğrenme
- E-Öğrenmede Kurumsal Altyapı
- E-Öğrenme Stratejisinin Oluşturulması
- E-Öğrenme Modelleri
- Öğrenme Yönetim Sistemleri (LMS)
- E-Öğrenme Projesi Oluşturma: Yatırım Süreci ve Maliyet Analizi
- E-Öğrenme Projelerinin Değerlendirilmesi
- E-Öğrenmenin Geleceği
- Sektörel Uygulamalar
Dersin İşlenişi (Kurallar)
- 1 Dönemlik bir ders.
- Öğrencilerin derse aktif katılımı esastır.
- Yıl içi uygulama ödevleri ve bireysel yıl sonu projesi yapılacaktır.
Değerlendirme
İ.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü tarafından yayınlanan Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’ne göre yapılacaktır.
Kaynaklar
- YAZICI, Selim (Ed.), E-Öğrenme: İnsan Kaynakları Eğitiminde Stratejik Dönüşüm, İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım, 2004.
- YAMAMOTO, Gonca Telli (Ed.), DEMİRAY, Uğur (Ed.), KESİM, Mehmet (Ed.), Türkiye’de E-Öğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar, Ankara: Cem Web Ofset, 2010.
- CARLINER, Saul (Ed.), SHANK, Patti (Ed.), The E-Learning Handbook: Past Promises, Present Challenges, San Francisco: Pfeiffer, 2008.
- MORRISON, Don, E-Learning Strategies: How to Get Implementation and Delivery Right First Time, Chichester: John Wiley and Sons, 2003.
- ROSENBERG, Marc J., E-Learning: Strategies for Delivering Knowledge in the Digital Age, New York: McGraw-Hill, 2001.
- ROSENBERG, Marc J., Beyond E-Learning: Approaches and Technologies to Enhance Organizational Knowledge, Learning, and Performance, San Francisco: Pfeiffer, 2006.
- ALDRICH, Clark, Simulations and the Future of Learning: An Innovative Approach to E-Learning, San Francisco: Pfeiffer, 2004.
- CLARK, Ruth Colvin, MAYER, Richard E., E-Learning and the Science of Instruction, San Francisco: Pfeiffer, 2008.
- PISKURICH, George M., The AMA Handbook of E-Learning: Effective Design, Implementation, and Technology Solutions, AMACOM, 2003.
- PISKURICH, George M. (Ed.), Getting the Most from Online Learning, San Francisco: Pfeiffer, 2004.