Girişimcilik (Entrepreneurship)
Girişimcilik
(Entrepreneurship)
İşletme Bölümü
7. Yarıyıl
3 Saat/Hafta
3 Kredi – Seçmeli
Dersin Amacı
Girişimcilik ekonomi literatüründe uzun yıllardır yer almaktadır. Günümüzde ise girişimcilik, dijital teknolojilerin de yardımı ile, bireylerin kendi işlerini kurma ve katma değer yaratma çabaları ile büyük bir ekonomik değer haline gelmekte ve devletlerin ekonomi politikalarında önemli bir yere sahip olmaktadır. Bu kapsamda dersin amacı, bir girişimi kurma ve yönetme bilgisine sahip öğrencilere, bu bilgileri sistematik olarak kullandırarak bir girişimin nasıl kurulacağının açıklanmasıdır.
Ders kapsamında, bir girişimcinin toplumsal acıları anlama ve çözme çabası ile başlayan yolculuğunun, nasıl şekillendiği ve başarı koşulları değerlendirilecektir.
Dersin İçeriği
- Girişimciliğin Temel Kavramları ve Yeni Nesil Girişimcilik
- Girişimciyi Tanıma
- Girişim Fırsatlarını Görme ve Değerlendirme
- Fikir Geliştirme ve İnovasyon
- Ekip Oluşturma
- İş Kurma Süreci ve Yapılabilirlik Araştırması
- İş Modeli Tasarımı
- Ekonomi, Endüstri, Rekabet ve Müşteri Analizi
- Girişim Ekosistemi
- Girişimci Finans: Finansal Kaynaklar ve Finansal Kaynaklara Erişim
- Girişim Hukuku
- Girişimlerde Sürdürülebilirlik, Büyüme ve Kurumsallaşma
- Yalın Girişim, Kurum İçi Girişimcilik, Sosyal Girişimcilik
- Girişimcilikte Başarı Faktörleri, Riskler ve Başarısızlık Nedenleri
Dersin İşlenişi (Kurallar)
- 1 Dönemlik bir ders (yaklaşık 14 Hafta).
- Yönetmelik gereği, derse %70 Devam Zorunluluğu bulunmaktadır.
- Derste uygulama yapılacağından aktif katılım esastır.
- Dönem sonunda girişimcilik projesi yapılacaktır.
Değerlendirme
Yönetmelik gereği yıl sonu değerlendirmesi şu şekilde yapılacaktır:
- Ara Sınav Notu: % 40
- Final Notu: % 60 etkili olacaktır
(Yönetmelik değişikliklerinde, yönetmelik talimatları esastır)
Kaynaklar
Kitap
- BESSANT, John, TIDD, Joe (2018). İnovasyon ve Girişimcilik. Çev: Esra ASLAN, İstanbul: Nobel Yayınları.
- BELEN, Ertuğrul, DEMİRKAYA, Taylan (2012). Girişimciliğin Altın Kuralları: 30 Uzmandan 300 Altın Öneri. İstanbul: Optimist Yayınları.
- BLANK, Steve, DORF, Bob (2014). Girişimcinin El Kitabı: Adım Adım Bir Şirket Kurmak. Çev: Ahmet USTA, İstanbul: Boyut Yayınları.
- BYGRAVE, William, ZACHARAKIS, Andrew (2011). Entrepreneurship. New Jersey: Wiley.
- CHRISTENSEN, Clayton M. (2018). Yenilikçinin İkilemi. İstanbul: Koridor Yayıncılık.
- COOPER, Brant, VLASKOVITS, Patrick (2015). Yalın Girişimci. Çev: Gamze SART, Ankara: Nobel Yayınları.
- ÇAYLI, Kıvılcım (2020). Start Up Yatırımcısının El Kitabı: Girişim Yatırımı Nasıl Yapılır? İstanbul: Ceres Yayınları.
- GIL, Elad (2020). Hızlı Büyüme El Kitabı. İstanbul: Teknoloji Yatırım A.Ş.
- HACIPAŞAOĞLU, Mümtaz, ŞENCAN, Okan (2019). Startup Hukuku. İstanbul: Sola Unitas.
- Harvard Business Review (2021). Girişimcinin El Kitabı. Çev: Levent GÖKTEM, İstanbul: Optimist Yayınları.
- HBR’s 10 Must Reads (2021). Girişimcilik. Çev: Taner GEZER, İstanbul: Optimist Yayınları.
- HELMCHEN, Thierry Burger (Ed.) (2012). Entrepreneurship: Creativity and Innovative Business Models. Croatia: InTech.
- KAWASAKI, Guy (2007). Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı. İstanbul: MediaCat Yayınları.
- KOSGEB. Girişimcilik El Kitabı.
- METE, Edip Sabahattin, PARILTI, Nurettin (2017). İş Modeli ve İş Modeli İnovasyonu. Ankara: Detay Yayıncılık.
- OSTERWALDER, Alexander, PIGNEUR, Yves (2011). İş Modeli Üretimi. Çev: Levent GÖKTEM, İstanbul: Optimist Yayınları.
- PARKER, Dave (2021). Startup Şirketler için Rota: Fikir Aşamasından Ürün/Pazar Uyumuna. Çev: İclal Büyükdevrim ÖZÇELİK, İstanbul: Optimist Yayınları.
- RIES, Eric (2012). Yalın Yeni Girişim: Bugünün Girişimcileri Sürekli Yeniliği Kullanarak Çok Başarılı İşleri Nasıl Ortaya Çıkarır? İstanbul: Özyeğin Üniversitesi Yayınları.
- RIES, Eric (2019). Startup: Modern Çağda Kazanan Bir Girişim Yaratmak. İstanbul: Sola Unitas.
- SCARBOROUGH, Norman M. (2014). Girişimciliğin ve Küçük İşletme Yönetiminin Temelleri. Çev: Gamze SART, Ankara: Nobel Yayınları.
- ÜNSAL, Serkan (2011). Dijital Girişimcilik Rehberi. İstanbul: BKM Yayınları.
- ÜNSAL, Serkan (2013). Silikon Vadisi ve Girişimcilik. İstanbul: BKM Yayınları.
- ÜNSAL, Serkan. (2014). Dijital Girişimcilik 101. İstanbul: BKM Yayınları.
Makale
Film/Dizi
- Apollo 13
- Silicon Valley
- Social Network
- The Billion Dollar Code